Hopp til hovedinnholdet

Ledelse i klasserommet - undervisningskvalitet fra teori til praksis

Av Randi M. Sølvik (red), Sigrun K. Ertesvåg (red)
  • Pocket

  • 2020

  • Norsk, Bokmål

  • Norsk, Nynorsk

Denne boka handler om lærerens ledelse i klasserommet og den interaksjonen som foregår mellom lærere og elever. I første del fokuseres det på hvordan lærer-elev-interaksjoner på ulike måter fremmer elevenes motivasjon og deres sosiale og faglige læring. I bokas andre del vises det hvordan skolen som organisasjon kan støtte lærernes arbeid med å utvikle god klasseromspraksis. Slik presenterer boka ny kunnskap både om ledelse i klasserommet, klasseromsinteraksjoner, undervisningskvalitet og om hvordan skolen som organisasjon kan støtte en god ledelse i klasserommene.

Forfatterne sammenstiller teori og forsking og tar utgangspunkt i ny kunnskap utviklet gjennom forskingsprosjektet Classroom Interaction for Enhanced Student Learning (CIESL) som dreier seg om forskning på undervisningskvalitet, klasseromsinteraksjon, ledelse i klasserommet og profesjonell utvikling. Deres funn blir satt sammen med teori og tidligere forsking på feltet, og disse danner igjen grunnlag for drøftinger av praksisutøvelse i klasserommet og videreutvikling av praksis og mer forsking.

Boka er viktig for utdanningsforskere, masterstudenter, skoleledere, lærere og andre som er interessert i skole og utdanning.

    Tilgjengelig i 1 butikk

    På nettlager. Sendes innen 1-3 virkedager

    • Bytt i alle våre butikker
    • Klikk og hent

    Oppdag mer