Hopp til hovedinnholdet

Markedsføringsloven med kommentarer

  • Innbundet

  • 2025

  • Norsk, Bokmål

Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og om offentlig kontroll med urimelige avtalevilkår. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet. Loven inneholder også viktige bestemmelser om beskyttelse av næringsdrivende mot ulovlig produktetterlikning og andre illojale konkurransehandlinger.
Markedsføringsloven med kommentarer foreligger nå i fjerde utgave, og gir en oppdatert og betydelig utvidet framstilling av reglene om markedsføring i lys av rettsutviklingen siden forrige utgave. Av særlig viktighet er gjennomføringen av moderniseringsdirektivet, som har til formål å styrke forbrukervernet, særlig på det digitale området, og styrke sanksjonene ved brudd på felleseuropeiske forbrukervernregler. Boken er et nødvendig verktøy for alle som arbeider med markedsføringsrett i praksis.

    Ikke tilgjengelig for Klikk&Hent

    Forhåndsbestill

    Forventes i salg 24.02.2025

    • Bytt i alle våre butikker
    • Klikk og hent

    Oppdag mer