Å utvikle seg i rollen som veileder - om den emosjonelle delen ved veiledning
Pocket
2019
Norsk, Bokmål
Denne boka handler om den emosjonelle dimensjonen ved det å være veileder for nyutdannede lærere.
Innhold: Hvilken rolle spiller emosjoner i lærerens praktiske hverdag? Mål for veiledningen Rammefaktorer i veiledningen Innhold i veiledningen Deltakerforutsetninger og rolleavklaringer Arbeidsmetoder Evaluering av veiledningen Forslag til årsplan I september 2018 lanserte Kunnskapsdepartementet Veiledning av nyutdannede nytilsatte lærere i barnehage og skole (Kunnskapsdepartementet, 2018), som uttrykker ambisjoner for hvordan veiledningen skal gjennomføres.
Vårt bidrag er å se på hvilken rolle emosjonene spiller i lærerens praktiske hverdag. Glede, avmakt, aggresjon, frustrasjon og nysgjerrighet oppstår i møte med elever, foreldre og kollegaer. Hvordan skal de nyutdannede lærerne veiledes på en måte som gjør at de lykkes i jobben på best mulig måte?
Innhold: Hvilken rolle spiller emosjoner i lærerens praktiske hverdag? Mål for veiledningen Rammefaktorer i veiledningen Innhold i veiledningen Deltakerforutsetninger og rolleavklaringer Arbeidsmetoder Evaluering av veiledningen Forslag til årsplan I september 2018 lanserte Kunnskapsdepartementet Veiledning av nyutdannede nytilsatte lærere i barnehage og skole (Kunnskapsdepartementet, 2018), som uttrykker ambisjoner for hvordan veiledningen skal gjennomføres.
Vårt bidrag er å se på hvilken rolle emosjonene spiller i lærerens praktiske hverdag. Glede, avmakt, aggresjon, frustrasjon og nysgjerrighet oppstår i møte med elever, foreldre og kollegaer. Hvordan skal de nyutdannede lærerne veiledes på en måte som gjør at de lykkes i jobben på best mulig måte?
5.0
Kan bestilles til 147 butikker
På nettlager (sendes normalt innen en uke)
- Bytt i alle våre butikker
- Klikk og hent