Retail design - den fysiske butikken som markedsføringskanal
Pocket
2017
Norsk, Bokmål
I Retail design. Den fysiske butikken som markedsføringskanal presenterer og diskuterer forfatteren de virkemidlene som kan benyttes innenfor fagområdet retail design - alt fra markedsundersøkelser og merkevareledelse til utforming og posisjonering av butikklokalet, eksponeringer og spesialeksponeringer.
Temaer som behandles i boken er: kommersielle virkemidler for å øke lønnsomhetentilrettelegging av den fysiske butikken til ulike menneskers ønsker og behovkonseptutvikling og strategiervisualisering av virksomhetens identitetpersepsjon og de menneskelige sansers kraftrommets påvirkning for vår kjøpsatferdvareplassering og dens kommersielle virkningå skape scenografiske etterligninger i utstillinger og butikkerRetail design favner fag som sosiologi, antropologi og ledelse, så vel som design, arkitektur, salg og økonomi. En retail-designer må forstå både detaljistens merkevare og målgruppe, da butikken skal utvikles i henhold til det valgte konseptet og gi en inspirerende opplevelse og enkel kjøpsprosess for kundene.
Utgivelsen henvender seg til studenter innen retail design og salg og markedsføring, og til alle som har interesse for hvordan retail design med den fysiske butikken som arena, kan skape verdier i samfunnet og for forbrukerne.
Temaer som behandles i boken er: kommersielle virkemidler for å øke lønnsomhetentilrettelegging av den fysiske butikken til ulike menneskers ønsker og behovkonseptutvikling og strategiervisualisering av virksomhetens identitetpersepsjon og de menneskelige sansers kraftrommets påvirkning for vår kjøpsatferdvareplassering og dens kommersielle virkningå skape scenografiske etterligninger i utstillinger og butikkerRetail design favner fag som sosiologi, antropologi og ledelse, så vel som design, arkitektur, salg og økonomi. En retail-designer må forstå både detaljistens merkevare og målgruppe, da butikken skal utvikles i henhold til det valgte konseptet og gi en inspirerende opplevelse og enkel kjøpsprosess for kundene.
Utgivelsen henvender seg til studenter innen retail design og salg og markedsføring, og til alle som har interesse for hvordan retail design med den fysiske butikken som arena, kan skape verdier i samfunnet og for forbrukerne.
4.5
Kan bestilles til 145 butikker
På nettlager. Sendes innen 1-3 virkedager
- Bytt i alle våre butikker
- Klikk og hent