Visuell kommunikasjon
Av Joar Skrede
Del av serien
Pocket
2021
Norsk, Bokmål
Visuelle uttrykksformer er like viktige som tekstlige. Farger, typografi, komposisjoner, bilder og tredimensjonale objekter er meningsbærende størrelser. I boken Visuell kommunikasjon presenteres en sosialsemiotisk tilnærming til analyse av visuelt materiale. Det betyr å analysere hvordan vi bruker semiotiske ressurser til å skape mening i ulike kontekster. I boken presenterer forfatteren grunnprinsippene i en sosialsemiotisk tilnærming til kommunikasjon. Det gis også flere eksempler på hvordan metoden kan anvendes i praksis, på alt fra analyse av markedsføringskampanjer til byutviklingsprosjekter, med det visuelle som omdreiningspunkt.
Boken vil være av interesse for studenter og forskere innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag.
Boken vil være av interesse for studenter og forskere innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag.
Tilgjengelig i 2 butikker
På nettlager. Sendes normalt innen 1-2 virkedager
- Bytt i alle våre butikker
- Klikk og hent