Hopp til hovedinnholdet

Samfunn og samhandling under press - betydning for pedagogisk praksis og teori

Av Glenn-Egil Torgersen (red), Herner Sæverot (red), Linnéa K. Jermstad (red)
  • Pocket

  • 2024

  • Flerspråklig

  • Norsk, Bokmål

  • Engelsk

Samfunnet er i endring – det uforutsette setter sine spor; kriser, trusler, etterretning, pandemier, krig, ideologikonflikter, teknologisk utvikling, målstyring, økonomiske forskjeller og miljø- og bærekraftutfordringer kan være noen eksempler som skaper et press på menneskenes verdi, læring, demokrati og danningssyn – som også er grunnstrukturer i pedagogisk praksis og teori.

Det skaper også et press på oppvekst- og utdanningsinstitusjonenes verdisyn, ledelse, pedagogiske løsninger og kommunikasjon, alt relatert til samhandling som fenomen – og som kan utfordre tradisjonelle kriterier for god samhandling som grunnlag for læring og dannelse. Presset forplanter seg til de vitenskapelige profesjonene, deriblant på pedagogisk praksis og teori, men med hvilke konsekvenser, og på hvilken måte skjer dette?

Samfunn og samhandling under press: Betydning for pedagogisk praksis og teori undersøker disse spørsmålene med 35 dybdestudier, utført av 40 fremtredende forskere, ved til sammen 15 institusjoner i Norge, UK og USA.

    Ikke tilgjengelig for Klikk&Hent

    På nettlager. Produseres på bestilling. 2-3 uker leveringstid.

    • Bytt i alle våre butikker
    • Klikk og hent

    Oppdag mer