Hopp til hovedinnholdet

Læring gjennom stimulerende samspill - veiledning, vurdering og ledelse

  • Pocket

  • 2004

  • Norsk, Bokmål

Denne boka presenterer en plattform for å etablere felles forståelse av sentrale vilkår for effektiv læring studenter og lærere imellom. Boka presenterer sentrale sider ved læring, motivasjon, veiledning, kommunikasjon, didaktikk, ledelse av læring, vurdering og utvikling av læringskvalitet. Bokas grunnleggende perspektiv er veiledning, og den er skrevet for "ikke-pedagoger" i teoretisk betydning av begrepet pedagogikk. Det betyr at boka ikke forutsetter at leseren har formell pedagogisk kompetanse. Boka er full av gode eksempler hentet fra universitet, høyskole og opplæring i arbeidslivet, men representerer samtidig praktisk pedagogikk på en måte som er relevant for alle som jobber med undervisning og læring. Den er i første rekke skrevet for lærere og læringsassistenter i høgskole- og universitetssektoren, og forfatteren henter mange eksempler fra hverdagen til lærere og læringsassistenter. Geir O. Halland er tilknyttet Institutt for lærerutdanning ved NTNU der han arbeider med pedagogisk utviklingsprogram for vitenskapelig ansatte og opplæring av læringsassistenter. Han er også mye brukt på personalseminarer og planleggingsdager og har skrevet flere bøker innenfor veiledning, vurdering, didaktikk og voksenopplæring.

    Kan bestilles til 147 butikker

    På nettlager. Sendes innen 1-2 virkedager.

    • Bytt i alle våre butikker
    • Klikk og hent

    Oppdag mer