Hopp til hovedinnholdet

Markedskommunikasjon - prinsipper for effektiv informasjon og påvirkning

  • Pocket

  • 2004

  • Norsk, Bokmål

Det norske reklame- og mediemarkedet er i sterk utvikling, faglig og økonomisk. Boken tar utgangspunkt i den praktiske virkeligheten, slik den kommer til uttrykk i konkurransen mellom annonsører, reklamebyråer og medier.Den dekker alle former for moderne markedskommunikasjon, som omfatter reklame, sponsing, PR og påvirkning av handelsleddene. I fremstillingen er det lagt stor vekt på forskning og vitenskapelige teorier som grunnlag for kunnskapsbaserte og profesjonelle arbeidsmetoder.

Innhold: Hva er markedskommunikasjon?

Den praktiske virkeligheten

Teorier, begreper og forskning på området

Psykologiske synspunkter på kommunikasjonsprosessen

Sosiologiske synspunkter på kommunikasjonsprosessen

Økonomiske synspunkter på kommunikasjonsopplegget

Markedssituasjonens betydning for kommunikasjonsstrategien

Fastsettelse av kommunikasjonsmål

Budskapet: Idégrunnlag og utforming

Måling av kommunikasjonseffekter

Mediene og medievalget

Kommunikasjon på bedriftsmarkedet

Bedriftsidentitet og bedriftsprofilering

Sponsing

Integrert markedskommunikasjon

Reklamens makt - myter og realiteter

Kommunikasjonsstrategier og kommunikasjonsplanlegging

Samfunnsinformasjon og politisk reklame

Markedskommunikasjon i et nytt århundre

Reklamen og samfunnet Reklamekampanjer - noen eksempler APPENDIX - Statistiske oversikter

    Tilgjengelig i 1 butikk

    På nettlager. Sendes innen 2-3 virkedager.

    • Bytt i alle våre butikker
    • Klikk og hent

    Oppdag mer